Proč pořádám konferenci o UX

Konference ux z praxe

Překvapivě to není proto, že tu žádná konference zaměřená na ux designéry není. To mi pouze dává prostor, který mohu využít. Tím hlavním důvodem je umožnit sdílení znalostí mezi zkušenějšími ux designéry v rámci UX komunity v ČR.

Určitě se vám už stalo, že jste se od někoho dozvěděli o zajímavém postupu, nové metodě nebo vás prostě jen někdo v něčem inspiroval v hospodě u piva. Vytěžit co nejvíce znalostí tímto způsobem ale vyžaduje hodně kontaktů a času. A není zas tolik lidí, kteří mají přístup k těm nejlepším, kteří jsou nové znalosti schopni takto předávat. Vlastně v každé firmě, kde je delší dobu ux tým, je nějaká unikátní znalost. Stačí jedna, nemusí jich být hned hromada. Pro jednotlivce je pak nereálné si samostatně firmy/lidi obcházet a snažit se znalosti od nich získat. To samé platí i obráceně, i kdyby se  firmy chtěli podělit sebevíce. Navíc je tady problém, že lidé s těmito znalostmi žádné akce neobjíždějí a tak není možné znalosti na stávajících akcích získat. Je to logické, protože ti, co je objíždějí, už své znalosti do komunity dávno dostali a tak už nemají o co nového se podělit. A tak tady máme určitou vrstvu znalostí, které ale neznáme, když to zobecním (zná ji jen velmi malý omezený počet lidí). A tato vrstva je pro většinu jen těžko dosažitelná.

Právě formát konference je podle mne vhodný k tomu se do této vrstvy aspoň z části nabourat. Najít přesahující znalosti a přemluvit lidi, kteří je mají, podle mne dokáži a mohu tak ostatním nabídnout to, co je pro ně v rámci jejich kontaktů nedosažitelné. Deset takto zajímavých přednášek v jeden den pak umožní zájemcům udělat si na den čas a přijet odkudkoliv z ČR (což je jinak nevýhoda UX Monday/Tuesday, které jsou poslední dobou na vysoké úrovni). Přednášejícím pak zase umožní v rámci jedné přednášky své znalosti předat velkému počtu lidí a i se díky tomu zpropagovat. Navíc bych rád, aby i pro přednášejícího byly všechny přednášky ostatních přednášejících přínosné.

http://www.uxz.cz/

@UXZ_CZ

FB

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *