Jak také můžete uchopit práci s výzkumem

Jedním z problémů, se kterým se můžete a asi sekáváte, je ten, kdy designujete podle sebe nebo podle vlastních závěrů mylně přijatých jako obecně platných. Ani pro zkušeného designéra není lehké se tohoto zlozvyku zbavit zcela úplně. A horší je to v situacích, kdy se dostává pod tlak (časový i jakýkoliv jiný). V jedné své studii Nielsen píše, že 75 % toho, co si myslíme o chování někoho jiného, je špatně. Takže se to opravdu příliš nevyplatí.

Největší paseku to udělá v počátcích, tedy ve fázích výzkumů, jejichž zjištění vám definují celý výsledek. Zkuste se tomu vyhnout následujícím jednoduchým postupem.

Na začátku každého projektu si představte, že nic nevíte a ani nic neznáte. Doslova. A od teď, cokoliv uděláte, musíte odvodit z něčeho, co jste nějak zjistili. Protože je těžké si to ohlídat v hlavách, pomůžete si jednoduchou šablonou. Šablony si ideálně vyvěste na projektovou stěnu a nechte si je tam až do konce. V průběhu vám budou neustále připomínat, proč něco děláte právě takto, a lépe si udržíte správný směr.

Do šablony si napište tuto jednoduchou větu: Uděláme tohle _______, protože z _______ víme, že _________. Nebo si ji vytvořte z A4 a zjištění spolu s rozhodnutími si tam lepte na post-ity. Lépe se vám s tím bude pracovat a můžete podle potřeby toho lepit i více.

sablona postity

Mimo jiné vám šablony poslouží i jako historie vašich designových rozhodnutí. A pamatujte si, že byste neměli dělat (nebo designovat) nic, co se vám neobjeví v této šabloně.

Comments

  1. says

    Jako rozšíření doporučuji projít sérii 5 článků od Craiga Sullivana (můžete znát z Marketing Festivalu), který se takovým šablonám zrovna posledních pár týdnů věnoval.
    https://medium.com/@optimiseordie/escape-the-groundhog-day-of-testing-with-a-hypothesis-kit-1206ab12a006

    Zzejména si proklikněte obrázek https://medium2.global.ssl.fastly.net/max/960/1*UwPWuNSaeHpIpRvQCMZGnQ.jpeg

    Craig do toho vnáší ještě roli A/B testování či jiné formy ověření, zda navržená změna opravdu způsobila to, co jste od ní chtěli. A také v tom je prvek segmentu uživatelů, pro které by ta změna měla platit (čímž se vracíme k Supově odkazu na strejdu Nielsena).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *